Monday, June 23, 2014

Varsti koju!!!! Loodetavasti...

Täpsemalt juba selleks laupäevaks on mul laevapilet endale, Clarale, Mellile ja minu "uuele" autole (vana roostes bemm). Mell tuleb spetsiaalselt selleks siia, et ma ei peaks üksinda pikka teed laeva peale sõitma, päris tore temast. Nüüd on mul selle üle veel eriti hea meel, kuna teised autod tunduvad mulle üsna kahtlustäratavad.
Väikesed probleemid on mul veel siinse bürokraatiaga, imetabaselt on rootslased suutnud ära kasutada tänapäevast tehnoloogiat, et kellelgi poleks mitte mingit võimalust ühtegi ametnikku iialgi kuidagi segada. Samuti on suure osavusega ühendatud e-rakendused ja tavapost. Nimelt neil kohalikku ARKi siin reaalsel kujul ei eksisteerigi, kõik dokumendid tuleb neile saata kirja või meili teel ja kõik dokumendid saadavad nemad kirja teel. Auto ostmisel saatis müüja auto registreerimistunnistuse ARKi ja nüüd peaks ARK saatma mulle auto registreerimistunnistuse. Kirja teel. Tundub, et postiga on mingi probleem, sest kahe nädalaga pole ma seda kirja veel saanud (juba kontrollisin, auto on minu nimel küll juba). Kaevelda saab automaatvastuvõtjatele ning samuti on võimalik neile e-maile saata. Igav ei hakka vähemalt. Natuke on ainult probleem selles, et hetkel mul auto registreerimistunnistust pole ja ilma selleta laeva peale ilmselt ei lasta.

Lisaks sellele pole mul suuremat soovi ilma liikluskindlustuseta sõita. Auto ostmisel sain ma tasuta 2 nädalase kindlustuse ja soodne pakkumine selle jätkamiseks pidi tulema mulle...muidugi postiga. Mida pole tulnud veel. Selleks, et selle kindlustuse kodulehele sisse logida, peab sul olema oma kindlustuslepingu number. Mis tuleb mulle ilmselt postiga. Proovisin ühes teises kindlustusfirmas lepingut teha... Seal sai kõik andmed sisestada online-is ja valida, et maksma ja saatke leping e-maili peale. Tundus paljulubav. E-maili peale sain kirja, et leping ja maksetingimused tulevad mulle....postiga koju. Ja enne leping ei kehti loomulikult.

Peale selle sain veel kirja politseilt.On alustatud kriminaaljuurdlust hooletu liiklemise tõttu. Mina, teise autojuht ja teise auto omanik oleme kõik hagejad. Ehk siis nemad süüdistavad mind õnnetuses, tänamatud ahvid. Algul mul oli neist kahju (õnnetusi ikka juhtub, mis teha), aga nüüd ma loodan, et nad jäävad süüdi, saavad trahvi ja load võetakse ära (Rootsis pidavat isegi siis load ära võetama kui lihtsalt oma autoga kraavi sõidad, kuna see tähendab, et sa pole liikluses ohutu). Politsei on üsna närviajavalt sõnastanud asja: üks autodest sõitis teadmata asjaoludel vastassuunavööndis ja põhjustas sellega kokkupõrke autode ... ja ... vahel. Ja siis veel hulka lehekülgi rootsi keelset teksti, mida ma olen huviga uurinud ilma midagi asjalikku või vajalikku teada saamata. Aa, minu autos oli veel laadung, mida ei saa määrata (Clara). Ja mul oli põlve peal paranev pindmine vigastus (olin paar päeva enne õnnetust oma põlve katki ja püksid moodsaks kukkunud. Kuna sellised katkiseid pükse müüakse päriselt poes ka, siis ma käin nendega rahulikult edasi ja teen näo, et olen lihtsalt hästi moodne.).

Käisime veel Claraga ühel SK võistlusel, kus saime 4 koha suurest hulgast koertest ja oma järjekordse 1. järgu. Nüüd võin endale diplomi tellida. Mina olin küll sellel võistlusel üsna hajevil ja väsinud, aga Clara oli sellele vaatamata püüdlik ja tubli. Ainult liikumiselt seisma jäämisel tekkis tal korraks mõte, et on õige aeg suunduda oma auhinnavorstide järgi (minu asjade juures platsi kõrval, minu "geniaalne" treeningnipp, töötab üsna hästi). Minu etteheitva pilgu peale Clara küll loobus oma plaanist, aga punkte kaotasime loomulikult ikkagi. Vahepeal on mul veel muidu tunne tekkinud, et eesti SK ja rootsi SK reeglid pole päris samad. Minu arust oli eestis vist rohkem klasse, siin on 1, 2, 3 ja eliit.

Clara burksiputka. Minu töökoha lähedal ja kui Clara kaasas on, siis on hea ühendada väike jalutuskäik ja lõunasöök. Clara saab sealt iga kord lihapalle, teenindavatele neidudele ta väga meeldib, teavad teda juba nimepidi. Ja niimoodi ta tellib sealt endale tasuta lihapalle....

Pidu tuli üsnagi tuppa mulle. Majaperemehe tütar lõpetas oma muusikalikooli ja selle puhul oli studentfesten. Mind kutsuti ka: nii kui nii sa magada ei saa ja nohh, sa oled ju nii lähedal ka ja näed pidu. Sain suureks sõbraks lähimälu probleemidega vanaemaga. Väga hea keeleõpe, sain igale küsimusele umbes 5-6 korda vastata (no ja proovida oma vastuseid lihvida ja varieerida) ja kõiki lugusid mitu korda kuulata. Väga tore ja sõbralik vanaema oli.

Minu uus auto. 


Peale SK-d Trelleborgis läksime korraks kohalikku randa vaatama.



2 comments:

  1. Eestis on algklass, SK 1, SK 2 ja SK 3. Nii et tegelt ikkagi sama http://web.zone.ee/ekl-kkk/SKeeskirjad2014.htm

    ReplyDelete
  2. Lõpuks jõudsin ka postituse lugemiseni. Väga toredad pildid. Aga veelgi toredam on teid kolme jälle pooletunnise autosõidu kaugusel omada.

    ReplyDelete