Sunday, October 12, 2014

Välibaasi plussid ja miinused

Plussiks on muidugi suurepärane asukoht, soojad saiakesed ning see, et vahepeal saan kaasa jõlkuda linnupüügil. Täna saime võrkudega kätte haraka, laulurästa, 4 võsaraati, väike-lehelinnu ja siis kui väljas oli juba pimedaks läinud otsustas võrku lennata imepisike käblik. Veel saime kätte mitmeid sini ja rasvatihaseid ning ühe kiili. Mulle on väga kasulik ja õpetlik ning muidugi huvitav ja lõbus nende väga asjatundlike linnupüüdjate sabas jõlkuda ja linde näppida.
Peale selle nägime hiljuti koeri jalutades, kuidas merikotkas ajas minema noort selleaastast kaljukotkast. Sellist asja ei näe just iga päev, nii et tegin otse loomulikult ka pilte.

Miinuseks siin elades on see, et maja ei köeta ning sisetemperatuur sõltub suuresti ilmast õues. Aeg-ajalt läheb üsna jahedaks ning niiskeks ning on päevi, mil mingil põhjusel on kogu aeg tunne, et tahaks istuda teki all ja juua teed. Samas päris külmaks pole veel läinud ja loodetavasti ei lähe ka. Või siis võib-olla kunagi hakatakse kütma. Suurem probleem on hetkel see, et kuuldused on, et meid visatakse siit järgmisel nädalal paariks päevaks välja. Keegi on vist terve baasi endale broneerinud ja seega peaksime me kogu oma kola ja koerad kokku pakkima ja siit läinud olema. Samas midagi ametlikku pole me kuulnud, nii et võimalik, äkki esmaspäeval selgub. Oleks väga tüütu igas tahes  ning minu valikuid ei kitsenda hetkel mitte ainult see, et mul on koer, vaid et asjad veel keerulisemad oleksid on Claral järgmisel nädalal ka jooksuka tippaeg. Lundi lähiümbruses on majutusega üsna keeruline ja isegi hostelid on päris kallid.

Muidu läheb elu rahulikult, vahepeal tähistasime veel vegan-pitsaõhtuga ühe baasielaniku sünnipäeva. Muidu on vegan toidud päris maitsvad olnud, kuid vegan juust oli küll üsna kohutav. Maitsel ei olnudki nii väga viga, kuid see oli selline kohutav kleepuv plödi, raske oli hammaste küljest lahti saada. Väga juustumaitset ka ei olnud.

Claraga käime ikka ilusti agilitys ja kuulekuses ja ta on muidugi väga tubli. Mul on hea meel, et ta on hakkanud vähem tõkkeid maha ajama. Agilitys käib teiste koerte hulgas ka üks basset, esimene agility basset, keda mina olen näinud. Ta on väga armas, aga võtab asja üsna rahulikult. Ega selline kehaehitus polegi eriti kiireks jooksuks ja kõrgeteks hüpeteks sobiv.

Novembri keskpaigas saabun juba tagasi kodumaale, nii et umbes kuu aega ongi mul siin veel jäänud olla.
See pilt veel Eestis tehtud. Clara koos oma kutsikaga.

Minu seekordne auto

Välibaas

Äge linnuvaatluskoht on ehitatud järve äärde kõrkjatesse. Siin nägime habetihaseid.



Minu tehtud pilt, kus on peal korraga meri-ja kaljukotkas.

Mul on väga vedanud, et Clara siinne sõber on kastreeritud ja seega saame ikka koos jalutamas käia.

Tüüpiline seltskond välibaasi ümber. Clarale nad väga meeldivad ja tal poleks vist ka midagi väikse tagaajamise vastu.

Harakas karjus väga kõva ja väga koleda häälega. 

Punarind. 

3 comments:

  1. Kuu aega on ju lühike! Ja kui tagasi tuled, siis tähistame tagantjärele su sünnipäeva!
    Lindude püüdmine ja määramine on küll väga kasulik hobi. Täpselt selline punarind käis mul Partsis akna taga.
    Meil on siin ka lõpuks märjaks läinud, aga see-eest üsna soe, ja kõik lehed ilusad kollased. Partsist saime veel nädal aega tagasi ämbritäie vaarikaid ja Pikne toob meile oma maakodust õunu, nii et sügis on siin mõnus ja tuba soe.

    ReplyDelete
  2. Mina kotkaid üles ei leidnud. Palun juhtnööre, kust otsida.
    Ise olen tööl tagasi ja päris õnnelik. Siin on ka soe tuba, toredad töökaaslased, kohvitass ja kommid. Saab laisalt toolil istuda ja tööd teha, keegi ei kutsu kogu aeg peitust mängima, mänguautoga sõitma või muidu põrandale aelema. Uku saab hoidja juures ilusti hakkama ning pole mingit ülemäärast stressi minupoolse hülgamise tõttu välja näidanud.
    Hurraa, juba kuu aja pärast saame oma sõbra tagasi! Ja Elinakese ka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Need kotkad on seal taevas kuskil, kui pilti tegin siis olid päriselt ka olemas :) Nüüd kui olen pilte vaadanud, siis pole ka leidnud. Ühe leidsin alguses, aga see tuli ka ära kui lapiga arvutiekraani puhastasin.

      Delete