Monday, May 13, 2013

Jaanipäeval koju...

Mell ja Clara on nyyd juba mönda aega Kullaaugul tagasi. Seda peamiselt Clara järjest suureneva talje töttu, tundub, et lähinädalatel on oodata borderite invasiooni.
Minul tuleb seega siin mönda aega omapäi olla. Iseenesest on muidugi kindlasti vöimalik ettekujutada ka hullemat saatust kui suveajal suure järve ääres elamine. Önneks läheb ka töö juures järjest pönevamaks ja peale selle leidsin Lundist raamatupoe, kust ostes kolm raamatut saab neljanda kauba peale. Pole midagi parata, eks siis tulebki neid raamatuid neljakaupa osta.. Praeguseks olen läbi lugenud: Sue Towsend "Number Ten" (see oli mingisugune poliitsatiir inglise peaministri pihta, ysna ladus lugemine ja kohati naljakas), Maurice Druon "The Iron King" (prantsuse kuningas Philip Ilusast, toredasti kirjutatud ja haarav ajaloojutustus, synges keskaegses meeleolus, kavatsen endale soetada ka selle järjed järgmistest valitsejatest), Lev Grossman "The Magician King" (pidi olema täiskasvanute Harry Potter, ilmselgelt ma siis pole piisavalt täiskasvanu, et sihtgruppi kuuluda. Pöhimötselt loetav, möned huvitavad episoodid, aga jättis kuidagi rohmaka mulje.), Deborah Harkness " Discovery of Witches" (ma vaatasin, et Maarjale oli see raamat väga meeldinud. Mulle ka meeldis! Väga haarav ja huvitav. Päris oluline ikka, et raamat oleks ladusalt ja läbimöeldult kirjutatud ja seda antud raamat ka oli. Kavatsen soetada järje.). Praegu on mul käsil Dostojevski "Vennad Karamazovid". Olen seda ammu lugeda tahtnud kuna mitmete kriitikute hinnangul peaks see olema tema parim teos ja Dostojevski on mulle eelnevalt meeldinud. Lisaks on selle raamatu suur pluss veel see, et see on hästi paks ja seega jätkub pisut kauemaks.
Eile käisin botaanikaaias jalutamas. Seal oli mitte eriti yllatuslikult väga ilus ja muidugi ysnagi rahvarohke. Väga tore on ka see, et seal on lubatud rihmastatud koertega käia ja neid nägin ma hulganisti. Peale koerte oli botaanikaaeda piknikule kaasa vöetud ka jänes (ei olnud osa piknikukorvi sisust). Peale kasvuhoonete kylastamist istusin yhe yksiku pingi peale puu alla. Ysna kiirelt liitus minuga söbralik vanem meesterahvas, kes soovis rootsi keeles juttu ajada. Ma ei teagi, kas mina olen ligitömbav vöi siis suurema töenäosusega rootslased ongi sellised seltskondlikud. Jutt algas muidugi traditsiooniliste ilmateemadega, aga seejärel sain ma teada, et minu vestluskaaslane elab pisut Lundist väljas ja on taimetoitlane. Millegipärast uskus ta, et ka kynnivaresed on eeskujulikud taimetoitlased, aga kui ma osutasin parasjagu vihmaussi ögiva isendi peale, siis sai ta pisut targemaks.


Kasvuhoonetes elasid vabalt armsad hiina kääbusvutid

Ylikooliplats

4 comments:

  1. See botaanikaaed on seesama, kus me konverentsi ajal käisime ja ploome sõime, eks ole? Seal oli hästi ilus küll. Tartu on ka see kevad kuidagi eriti roheline ja lillelõhnaline ja soe. Õues läheb tuju iseenesest heaks. Muidugi võiks õue sagedamini sattuda, aga meil laboris suuremad pipeteerimistalgud käimas.
    Muljeta siis Hirvelossis ka, kui sa fantaasiakirjandust loed. Ja ma soovitan sulle Brandon Sandersoni raamatuid, kui oled jälle poes ja ei tea, mida osta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seesama botaed muidugi, ploomid veel pole valmis :)
      Ma plaanisingi tulla Hirvelossi ka kollitama, nyyd mul aega rohkem lugeda. Ma lugemas olen Hirvelossis käinud kyll, aga seal on sellised peened arvustused ja siis ma mötlen, et ma pole piisavalt tasemel fantaasiakirjanduse spets, et midagi arvata :)

      Delete
  2. "Discovery of Witches" meeldiski mulle väga, selle kohta on blogis postitus täitsa olemas - oled ka oodatud kommentaari kirjutama. :) Ja selleks ei pea üldse spets olema. Raamatul on ka järg "Shadow of Night", mis on rohkem ajaloolise hõnguga, aga minu meelest ka igati mõnus lugemisvara.

    Väga ilusad looduspildid, kas järves juba ujumas ka oled käinud? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oih, ma ei märganud, et sa olidki juba maininud järge oma postituses. Igatahes siis toetan kavatsust see samuti hankida. :)

      Delete