Sunday, June 8, 2014

Auto puruks, aga selle eest kuulekuses esikoht

Käisin täna Lommas SK võistlusel. Seal läks üle ootuste hästi, saime 11 koera hulgast esimese koha (184,5 punkti 200st), järjekordse 1. järgu (üliväärtuslik diplom juba paistab otsast). Clara sai auhinnaks veel suure koti koeratoitu ning mina sain ilusa pokaali, kuhu on peale graveeritud käpajäljed. Eriti hea meel oli mul, et suudsin kõrvalkõnnis mitte liialt jäik olla ja sain selle eest 9 punkti 10st. Kõrvalkõndi ma harjutasin ka vahepeal kõige rohkem.
Rahulolevalt maanteel koju sõites (mõtlesin, kuidas kodus joon oma uuest uhkest pokaalist seda lahjat rootsi siidrit) nägin järsku, et vastu tulev punane auto vajus mingil põhjusel minu suunda. Esimene kiire mõte oli, et mis asja?? Aga kui ta jätkas sõitu otse minu poole, siis proovisin temast tema suunavööndi kaudu mööduda. Korraks juba oli tunne, et see õnnestubki, aga siis käis ikka pauk ära. Ta oli suutnud kuidagi minu auto paremale küljele pihta saada ikkagi. Mersu keerutas ennast maantekraavi. Mina muidugi jooksin esimese asjana vaatama, kas Claraga on ikka kõik korras. Clara oli natuke üllatunud, aga tundus terve olema. Teine auto oli samuti tükk maad eemal kraavis.
Osavõtlikud möödasõitvad rootslased peatasid kohe autosid kinni, tulid kontrollima, kas meiega on kõik korras ning kutsusid politsei. Väga asjatundlik oli kõik, kohale saabus hulk politseiautosid, mitu kiirabi ja kohe ka autode äraveotransport. Kiirabiarst küsis ja katsus kas mul kuskilt valutab, mõõtis vererõhku ja pulssi. Ma olin isegi natuke üllatunud, kuna tundus, et mul mitte kuskilt midagi ei valuta. Politsei lasi puhuda ja esitada oma versiooni juhtunu kohta. Politsei tegi veel sündmuskohast pilte ja seejärel sõidutas mind Claraga Lundi bussijaama.
Bussi pealt kodu poole kõndides ma natuke kahetsesin, et ma esimese koha sain ja suure koti koeratoitu auhinnaks. Üsna väsitav oli seda 4 kg kotti ja kõike muud varandust, mis autos oli (valdavalt Clara asjad), sooja ilmaga 2 km tassida. Auto äravedajad ütlesid, et võta autost need asjad, mis vaja. Ja eks ma siis võtsin enam vähem kõik....
Ma pole kindel, kas ma oleks saanud midagi paremini teha. Teisele poole kraavi sõita? Ainult pidurdamine poleks kindlasti aidanud, kiirused olid liiga suured (vast 90 meil mõlemal) ja teine auto liiga lähedal. Veel järsem keeramine minu poolt oleks mul auto võibolla üle katuse keeranud. Noh, ma ei tea igastahes. Hea, et ellu ja terveks jäime. Mersust on muidugi väga kahju ja üsna tülikas, et mul nüüd autot pole ja peale selle pean veel kindlustusega hakkama mässama. Ja ega ei tea ka ju, kas uurimine kinnitab, et teine auto oli süüdi õnnetuses. Mina ennast küll igastahes süüdi ei tunne.
Claral ilmselt oli seevastu üks korda läinud päev- algul vorstisöömine võistlusel, siis hulka toredaid sõpru maantee ääres ja lõpuks mõnus pikk jalutuskäik bussi pealt koju.

Minu vaene mersu. Tundub üsna katki.

Clara vist on selline koer, keda igaüks hea meelega päästaks. See aeg kui mina politsei ja kiirabiga asju ajasin, sõbrustas Clara päästjatega. Päästjatele ta kohutavalt meeldis ja neil oli väga kahju lahkuda temast.


4 comments:

  1. Minu asjatundmatule pilgule tundub, et asi pole päris lootusetu mersuga. Nina ja kõik kapoti all olevad vajalikud asjad on ju terved. Tunduks raiskamine maha kanda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Üldiselt on selliste suurte crashide taastamine halb, sest ega tast korraliku autot enam ei saa. See pauk mõjus igale poole - kahjustas ka seda osa, mis otseselt katki ei ole.

      Delete
  2. Kõik oleneb sellest kas raam sai kannatada või mitte (kui raam on kõver siis ei taastata enam ka väga kalleid autosid). Kuna matsu sai ka parempoolne esimene ratas, siis võib vabalt olla natuke nihkunud see osa kuhu ratas (amort) kinnitub. Samamoodi on kõrvalistuja poolne uks tugevalt sees ja kuna ta on ka paigast liikunud, siis suure täeöosusega pole katki ainult uks. Väga ebatõenäoline, et kindlustus seda taastada tahab (erit arevstades Rootsis remonditööde hindu).

    Sa ju mäletad palju väike esiotsa kõks sinu sidrunil maksma läks. Mersu jupid ja Rootsi remonidtööd on kordades kallimad.

    ReplyDelete
  3. Selle kohaliku remonditöökoja esialgne arvamus oli, et ei tasu taastada :( Aga eks nad veel mõtlevad ja vaatavad. Ostsin eile endale vahepeal sõitmiseks üha vana odava BMW, 1996 aasta BMW 320i Touring, umbes 800 euro eest. Äkki ei lagune kohe ära :)

    ReplyDelete