Thursday, March 21, 2013

Clara pulmareis: Fogtarp - Praha

Äratus öösel 4:30 ja siis 5:00 start!? No deal! Nii vara ärkamine võiks tegelikult olla seadusega keelatud. Otsustasin, et parem mitte üldse magama minna, kuna ma nagunii harjunud kuskil 4-5ni üleval olema.

Esimene ebameedliv üllatus oli lõpuks kohale jõudnud lumetorm. Meie juurest sadamasse on umbes 90km ja suurem osa sellest mööda kiirteed. Lumetromi kartuses olin ma endale väikse varu planeerinud ja see kulus marjaks ära, sest teed olid lahti lükkamata ja keskmine roostlane sõitis kiirteel 60-70ga. Eesti mõistes polnud muidugi tegu millegi erilisega. Oli keskmisest tugevam tuul ja 10 cm lund oli maha sadanud. Mina tundsin ennast naastrehvidega suhteliselt turvalislet.

Sadamasse jõudsin nagu ikka valel ajal. Seekord oli valeks ajaks liiga vara. Tegin check-in ära ja jäin siis laevale laskmist ootama. Väike lootus oli, et kui jõuan sadamasse varem, siis saan varem ka kajutisse ja magama. Parasjagu suur huvi oli juba horisontaalse oleku vastu tekkinud. Nagu ikka minu kiuste sai praamile hoopis pool tundi hiljem. Laevad on neil siin suht naljakad, sest pealelaadimine käib külje pealt. Tagant sõidavad peale rongid!

Clarale nagu ikka ei meeldi laeva libedad ja järsud trepid. Eriti masendavaks tegi ta jauks selle reisi muidugi asjaolu, et ta oli autotekil ühte soolavee/sodi loiku suutnud ühe käpaga astuda. Temale tundus see muidugi ükskõik (ah suva küll ma kunagi puhtaks lakun), aga ma mõtleisn, et pole tal vaja sellist sodi sisse lakkuda ja viisin ta laevas pessu. Ega loom loll pole, peitis ära ainult määrdunud käpa.

Laevalt maha sõites mõtlesin, et mis siis saab, kui Saksamaal on samasugused teeolud nagu Rootsis. Õnneks sai Saksamaa läbitud ülikiirelt, kui välja arvata üks haige ümbersõit. Mingi 30km kaar tuli teha, sest kiirtee oli remondis (ju siis oli seal see suur õnnetus olnud). Kogu ümbersõidu mõtleisn, et olen totaalselt eksinud, kuna sildid puudusid, mis midagi head oleks näidanud. Hoidsin ennast igaks juhuks nende kolme auto sappa, kes minuga kiirteelt koos maha keerasid. Lootsin sisemas, et kolme auto järel sõitmine on suht aus shants. Ühe järel kunagi ei riskiks (läheb vanaemale külla). Kaks on ka siuke suht hõre shants, aga kolm tundus piisav. Vahepela mõtlesin juba, et kolm sõpra lähevad metsa jahile pärast tööd :). Õnneks muidugi nii see ei olnud ja äkki ilmus metsa vahelt jälle kiirtee välja. Tegelikult oli kõik nagu suht loogiline, et sõitsime mööda peateed, aga vahepeal muutus see ikka ilgelt väikseks ja läbis selliseid linnasid/külasid/karjakopleid, et ei oleks uskunud, et seal peab sõitma. Järgmises tanklas ostsin endale igaks juhuks "Map of Europe".

Prahasse jõudsin suht varakult, st kuskil 8-9 vahel. Puhast sõiduaega 600km peale tuli umbes 5h. Kiirteed on ikka väga mõnusad. Ainuke nõme asi on see, et suuremate kiiruste juures tuleb olla ka tähelepanelikum. Sõida kiirelt ise tahad, aga kolmandas rajas näeb päris tihti, kuid ainult hetkeks uhkeid kalleid masinaid.

Hide and seek game! Iga kord, kui ma Tobyle külla lähen on ta elukohta vahetanud ja nu tee või tina alati leiab ta mõne uue rajooni, mida ma ei tunne. Üldiselt ma enda orjenteerumisvõimetest ja kaardilugemisest väga halvasti ei arva, aga pärast 5h und ja 5h sõitu oli ikka juhe korralikult koos. Olin endale õnneks muidugi ka Praha linna kaardi soetanud (lisaks välja prinditud variandile), aga suhtelislet raske on sõita ja samal ajal kaarti vaadata (pidasin seda pigem võimatuks ja ei katsetanud). Kokkuvõttes sai umbes 40 minutit seigeldud ja aitähh teile ühesuunalised tänavad, küll ma teile veel kuidagi tagasi teen!

Toby pool oli väga mõnus! Tegime burgsi ja mõned head Tsehhi õlled. Kusjuures kui aus olla pole ma veel halba Tsehhi õlut saanud, et kui keegi oskab midagi soovitada, siis tagasiteel proovin ära. Kui tõesti on halb toon soovitajale kingituseks head õlut!





2 comments:

  1. Väga põnev, elan kaasa ja hoian pöialt!

    ReplyDelete
  2. Mina ka elan kaasa ja jään uusi reisikirju ootama!

    ReplyDelete