Friday, December 7, 2012

Internet

Ootame jõule, et jõuluvana meile personal numbri tooks!

Hetkel kasutame majaomaniku 4G USB netipulka, kui teda kodus pole. 4G levi on siin väga hea!

Onu ütles, et tal on ka Wifi ruuter kuhu saab USB netipulga taha panna, aga see ei pidavat töötama enam. Varem oli töötanud. Ma siis läksin ja proovisin ja tõesti tee või tina, aga ei võta see ruuter modemit taha. Tegin wifi ruuterile isegi update ära. Lõpuks aitas vana hea sõber google ja kui jõudsin ruuteri "kodulehele", siis seal oli suurelt kiri "ei toeta 4G USB modemeid".

Küsisin siis majaomanikult, et ega tal vana 3G netipulka alles ei juhtu olevat? Selgus et oli selle ära vsianud, kui Tele2 talle 4G pulga saatis. Meil müüakse tähtajalise lepinguga neid 3G pulkasid, siin inimesed viskavad neid minema!

Asju lahti pakkides tuvastasin, et mul on kaasas minu EMT netipulk 3.5G. Läksin siis küsisin onult tema netipulga ja ruuteri. Mõtleisn, et tõstan SIM kaardi ümber oma modemisse (millega väidetavalt pidi see ruuter töötama, kirjas oli et ei toeta 4G+ värki) ja panen siis ruuterile taha. Kõigepealt testisin, et niisama töötas ja ühendus ei olnud oluliselt halvem, kui 4G modemiga (vast mingi 30% kehvem). Asjatu vaev, sest ei söö see wifi ruuter ka minu netipulka.

Lõpuks mõtlesin, et teoorias peaks saama arvuti võrgu kaardist saata signaali ruuterisse, kui USB modem arvuti taga ja arvuti ise netis olemas. Kiusasin natuke Janekit (vana klassivend, kellele me Muri ikkeks kaela saatsime) ja selgus, et see ei tohiks üleliia keeruline olla. Google andis väga hea juhise kuidas seda läpakaga teha (läpaka wifi kaart panna wifit jagama), aga kuna mul lauaarvuti, siis selle kohta otsest juhist ei olnud. Aega läks umbes tunnike (kui uuesti peaks tegema, siis saaks küll 5-10 minutiga hakkama), aga nüüd on mul siin toimiv wifi ruuter.

AGA oh häda ja viletsust see ei levi onu majani :) ja vaevalt ta sealt minuni ka siis väga levib, kui ma tema lauaarvuti seadistaksin seda netti jagama. Arumaeivõi miks tehakse selliseid wifi ruutereid üldse, mis isegi 25m taha ei suuda signaali saata!!!

Kiusasin just natuke Olli ja tema ütles, et nada võimsust tõsta. Eks näis, mis sellest projektist saab või jõuavad jõulud varem kätte.

Ühenduse kiirus on meil siin muidu selline:



No comments:

Post a Comment